Projíždíme Piana a znovu si připomínáme krásu Calache.
U Porto fotíme pláž, na kterou jsme se dívali z kilometrové výšky vrcholku Capu d´Orto, který si na rozloučenou fotíme o kousek dál. Capu d´Orto je opravdu ten nejvyšší vrcholek na 4. fotce!
Stoupáme k Evisa, chvíli čekáme než dělnící, zajišťující silnici proti padání balvanů, shodí dolů pořádný skalní blok.
V krásném lese za Evisa, ještě před parkovištěm, z kterého jsme vycházeli do
sedla Cuccavera, parkuje podél silnice spousta aut.
Podle mapy tu má být přírodní koupaliště. Asi by stálo vyzkoušení, ale není kde zaparkovat, tak jedeme dál. Třeba tu nejsme naposled ;-)
Přejíždíme sedlo ..... a klesáme na rozsáhlou náhorní plošinu, ze všech stran obklopenou vysokými horami, jejímž centrem je město Calacuccia.
Zastavujeme asi po 5 km u hráze přehrady. Málem nás porazí vedro.
Ondra je z nás nejaktivnější: aby získal co nejlepší fotky vrcholu Paglia Orba (="Matterhorn Korsiky"), pobíhá po celé hrázi. Slézá i pod hráz k výstražným tabulím varujícícm před náhlými přívaly vody. Přináší odtud fotku starého mostu - do dneška mě mrzí, že jsem tam s ním nešel.
Další cesta přes Ponte Leccia (nejvýznamější železniční uzel Korsiky :-), větví se tu trať od Corta na Bastia a Calvi), Ortale, Oletta a St-Florent do Patrimonio je v pohodě. Zastavujeme pro víno v našem známém vinařství, nakupujeme zásobu a ujišťujeme se, že v neděli budou mít otevřeno.
Cestu končíme v kempu u osady Mute. Pozoruhodnosti kempu:
- stará dáma v recepci, mluvící plynule anglicky, italsky a španělsky (francouštinu nepočítáme)
- množství silně skloněných míst na kempování (my máme štěstí na rovinku)
- malá kapacita toalet a sprch (tento nedostatek je právě napravován dokončováním další budovy. Líbí se mi, že řemeslníci ctí rekreanty a začínají bušit kladivy až v 10 hodin)
- sympatický, vysoký a dobrou angličtinou mluvící Čínan v prodejně baget
- mrazící box, který je k dispozici zdarma
Výhled na okolní hory hyzdí 'větrníky' - ekologisti tu nepochybně slintají blahem. Naštěstí pro Korsiku zdejší tzv. ekologické =nátlakové skupiny nejsou bigotní jako jejich čeští souvěrci a nebrání stavbě silnic.
Žádné komentáře:
Okomentovat