22. 8. 2015

Pohoda na Herálci III/2 - Okolo Herálce

Na kolách kolem Herálce
Trasa: Herálec – Vortová – Tři Studně – Medlov – Fryšava – Svratka – U Neboštíka - H., 52 km, stoupání 810 m; slunce, vedro.
Snídaňový stůl je jinde. Kde ho hledat naštěstí poradil (nejen) nám jeden z hostů … je znát, že tu není špičková paní vrchní, kterou jsme tu obdivovali minule i předminule. Snad příště :-)
9:45 Vyjíždíme na severozápad, po turistické modré odbočujeme směr Kuchyně.
U rybníka Šantrůček odbočujeme z modrá doprava, po chvíli vjedeme na soukromý pozemek.
Takže trochu zpátky a šikmo přes pole do lesa.
Po cyklostezce 4120 až na silnici,
po ní na jih do Vortové (zajímavá budova v místě Staré Hutě – myslivna?) a dál lesem směr Herálec.
Za zatáčkou odbočit doprava na lesní asfaltku k osadě Mariánská Huť a dál po prašné cestě až na státovku Herálec – Cikháj.
11:30 Ze státovky odbočujeme na lesní silnici, která stoupá z jihu kolem Žákovy hory.
A pak se dlouho vezeme dolů, na několika křižovatkách se radíme mapou až vyjedeme z lesa a po modré se dostaneme do vesnice Tři Studně.
Rybník Sykovec nám připomene dávnou dovolenou ve zdejším kempu; u něj odbočíme na turistickou zelenou.
Při civění do mapy mi vosa dá žihadlo do “slepého střeva” – to beru jako impuls k vyhlášení vyhlazovací války, která mě ve zbytku léta stojí několik lahví piva, ale vosy počítají oběti na stovky … no, na spoustu desítek.
12:30 Cesta vede přes mokřad u rybníka Medlov, navzdory mimořádně suchému létu je tu dost mokro … za sebou slyším: “To nemyslíš vážně!”
Na zpevněnou cestu vjíždíme po necelém kilometru přes zpustlou část areálu hotelu Medlov.
Celý areál vypadá jako v dobách odborářských rekreací. Aut tu parkuje dost, tak třeba to uvnitř to je lepší.
13:00 Stoupání na kopec oddělující Fryšavu zadýchá, zhora pěkný výhled ‘kolkolem’.
Hostinec ve Fryšavě – oběd na zahrádce, slušný výběr, volíme pstruha - dobře udělaný, za slušnou cenu.
14:15 Po turistické zelené a pak podle mapy k vrcholu Křívý javor – památeční foto odpočívadla, kde jsem vloni zabloudil ‘dokola’.
Dlouhý sjezd na silnici Herálec – Kadov, po které jedeme kousek na odbočku k Lisovské skále.
Jedeme ‘stíhačku’ s dvojicí starších pánů, naše cesty se rozdělí pod Bílou skálou.
S krátkou zajížďkou po lesních cestách do Svratky, úsek od rozcestí U nebožtíka až na silnici je okořeněný kamenitým posypem – máme vyhrkané i zuby.
16:00 Žádné další prodlužování – přes Svratku po silnici do Herálce.
Pro velký úspěch k večeři opět pfeffer-stejk.
Pak sedíme na venkovní terase s vinným střikem a říkáme si, že je v exteriéru je dost věcí, které by měly být zlepšeny. A ani by to nestálo moc peněz.