27. 3. 2010

Typy ubytovacích zařízení v německé terminologii

Díky webovému hledání ubytování s polopenzí v rakouském Ski Amadé, kam bychom chtěli zajet společně o nadcházejících velikonocích (abychom společně s dětmi zakončili lyžařskou sezónu), jsem si vyjasnil, jaké služby zahrnují některé typy ubytovacích zařízení:
- Hotel ... (to je jasné) ubytování a celodenní stravování "v domě", obědy/večeře lze objednávat po celou provozní dobu. V tříhvězdičkovém hotelu jsou všechny pokoje s vlastním WC+sprchou/vanou; v dvouhvězdičkovém je (pro většinu pokojů) sociální zařízení společné "na chodbě". Čtyřhvězdičkový hotel je víc luxus (snídaně "na vidličku", všude koberce, na pokoji lednička s minibarem); v pětihvězdičkovém si nemůže zákazník sám obsluhovat výtah - je tam na to člověk, kterému je v rámci bontonu třeba dát "tringelt" (z německého Trinkgeld) standardní výše. Co je považováno za standardní výši tringeltu nevím, v pětihvězdičkovém hotelu jsem spal jen jednou (asi před 10 lety v Berlíně) a povinnost platit za poskytnutou službu jsem obcházel tím, že jsem liftbojovi nedal šanci moji tašku popadnout a během transportu nahoru/dolů jsem se snažil z hlavy vynásobit trojciferná čísla, čímž jsem získával silně nepřístupný výraz. Moc by mě zajímalo, čím je charakterizován jednohvězdičkový hotel ... že by sociální zařízení přes dvůr a velkokapacitní patrová postel ve společné ložnici?
- Gasthof ... ubytování a stravování v domě (obvykle jen polopenze); hlavně jedno- a dvoulůžkové pokoje, v menší míře vícelůžkové pro rodiny s dětmi; snídaně formou bufetu, jednotná večeře (3-4 chody) podávaná v domluveném čase.
- Pension / Frühstückpension ... (B&B) jedno- a dvoulůžkové pokoje, ale i apartmány (samostatné jednotky s 2 i více ložnicemi, vybavenou kuchyňkou pro vlastní vaření). Ve společné místnosti se podává snídaně, tuto místnost lze později použít i pro sezení s vlastními nápoji.
- Ferienhaus / Appartmenthaus ... samostatný dům s pronajímanými apartmány a společnými místnostmi (sklad lyží, sušárna...), obvykle i se zahradou volně k použitím, ale zcela bez "jídla v domě".
Stále nevím, co obnáší hotel typu "garni" !?

Žádné komentáře: