6. 2. 2011

Rakousko 2011: Wagrain - Grafenberg + Gernkogel

Jedeme jen 2 km do Wagrain ke kabince na Grafenberg.
Slunce, modro, -4°C, přes den má být 10°C.
Loni se nám v tomhle středisku nejvíc líbila červená sjezdovka "60", tak k ní přes dvojitou houpačku kratších sjezdovek hned zamíříme.

Je krásný výhled na hory všude kolem; dominantní je skalní trojice s Hohe Dachstein.
V údolích, na jižních stráních jsou velké plochu už bez sněhu. Že sněhu je v letošní zimě málo dosvědčují i vyčerpané vodní nádrže pro umělé zasněžování.
K polednímu občerstvení si u dolní stanice "šedesátky" dáváme Gulaschsuppe (letos je v ní opravdu maso - na rozdíl od loňského varianty "uzenina nahusto"). A pokračujeme: já franfurským párkem se žemlí, Jana štrůdlem "mit Vanille Souce" = polévkový talíř šodó, v kterém je usazený kus tvarohového závinu. Skvělý!

Přejíždíme na druhou stranu střediska do Alpendorf.
Pěkná sjezdovka (jen závěr má trochu úzký) je dobře preparovaná, i když teploměr ukazuje +10°C.
Bez zdržování se vracíme zpátky. Dole u "60" doplňujeme tekutiny, v půl páté se s kamarády scházíme u auta.

Přímo "z kopce" jedeme do lázní Wasserwelt ve Wagrain: voda teplá, lidí málo, ale na "normální" plavání tu není bazén; zkusili jsme aspoň využít masážní trysky jako protiproud.
Po hodině s Janou odcházíme (i když jsme měli zaplacené 2 hodiny); nebylo to špatný, ale že bychom to museli zažít dvakrát, to ne.