3. 7. 2016

Alsasko Lotrinsko: Úvod a Prolog

Úvod

Na letní dovolenou vyrážíme kvůli budoucím pracovním povinostem dříve než jindy. Co jsme si v minulých letech zamilovali trvá dál, takže jedeme do Francie na další cyklopuťák Vogézami. Konkrétní plán zatím není, jen hlavní cíl: Vyjet na Grand Ballon, protože vloni jsme to nedali.

Orientace bude letos mnohem snazší - 3 turistické IGN-mapy (1:25000), které mám z minulých let, a “šedoobílé mapy”, vytištěné z webu alpregio.outdooractive.com, do kterých jsem zakreslil přibližné polohy kempů z camping.info, letos doplní Mapy.cz offline pro Windows Phone. Tahle “mobilní aplikace” se mi několikrát osvědčila v tuzemsku, teď půjde o zahraniční křest.

V sobotu večer naložíme věci i kola, ráno ‘po kafi’ předáme “hospodářství” Ondrovi, nasedneme, zamáváme … a zase vysedneme, protože diagnostika auta hlásí problém se světly na nosiči kol. A ono jo, levé zadní obrysové světlo a osvětlení RZ nesvítí.
Kontrola pojistek, rozšroubování svorkovnice přípojky nosiče a poté i obou skupinových světel … vše se zdá v pořádku, akorát to nesvítí. Několika rozložení a složení obrysovka svítí. Levé osvětlení RZ stále nefunguje, ale diagnostika je ok. Však ono se rozsvítí, odjiždíme. Rozsvítillo se! Nevím kdy ani jak, po návratu při vykládání auta koukám, a ono svítí všechno jak má … věci jsou někdy hodně škodolibé.

Do našeho oblíbeného ‘autokempu na farmě’ v Domain Bachert v Barr přijíždíme před osmou. Dveře do dvora vinařství i závora vjezdu do kempu jsou otevřené, naše obavy, zda Bachertovi kemp ještě vůbec provozují, když na webovýc h stránkách o něm není zmínka, byly zbytečné – stejně jako obava, zda prodávají Pinot Noir Reservé nebo Pinot Gris Grand Cru, které na webové nabídce také chybí.
V kempu jsme sami. Postavíme stan a stůl pod kvetoucím jedlým kaštanem, ze známého místa přinesu 2 lahve otevřené přii degustaci (Pinot Gris Grand Cru 2013 a Pinot Noir Reserve 2010), a je zase pohoda!

Prolog

Trasa: Barr – Gertwiller, Barr – Hungerplatz – Andlau – Barr, 23 km, 75% po asfaltu, nastoupáno asi 300 m (jedno větší a pár menších stoupání);
Polojasno, okolo 20°, občas nepříjemné chladné “zafouknutí”.

Do růžova vyspalí se jdeme ohlásit paní Noelle. Domluvíme s ní naše další plány, objednáme na zítřek snídani, otevřeme si ‘lahvový kredit’ a hned na něj nahlásíme večerní konzumaci plus pro dnešek dvakrát Duo Pinots (výrobní postup: hrozny Pinot Gris a Pinot Noir smíchá a společně zpracovává … lehce růžová barva, svěží ovocná chuť, skvělé letní víno!)

Posedíme u stanu, upijeme a jedeme nakoupit do SuperU v Gertwiller.
Objevujeme tu nový cidre Ecusson, takže po návratu do kempu posedíme u stanu, vypijeme a teprve potom jedeme na “aklimatizační” projížďku.

Radujeme se z květinové výzdoby všude kolem, rafinované kompozice barev a prostorových řešení kytkových sestav je ‘dechberoucí’ !
A překvapuje nás, že u hotelů ani ve kempech nevidíme žádné turisty. Že by sezona ještě nezačala? Nebo kvůli fotbalovému ME?

Stoupání k Hungerplatz nás hodně zafuní – letos nemáme natrénováno. A navíc asi stárneme :-P

Cestu lesem do Andlau projedeme bez bloudění jen díky offline mapám.cz, řídit se podle turistického značení na stromech a podle IGN mapy, to by se trasa hodně protáhla. Závěrečné klesání je prudké, na prašné cestě kola podkluzují a brzdy jsou nadoraz, pár set metrů raději slézáme a kola vedeme.

Restaurace Relai De La Poste, která na nás vloni udělala dobrý dojem, je zavřená. Ne trvale, v pondělí je ‘fermé’, a my máme hlad.
Vracíme se do kempu a pěšky jdeme na oběd na náměstí do restaurace Le Brochet. Hovězí na burgunském se špeclemi a růžovým vínem nemá chybu, zbytky husté omáčky z talířů vytíráme kousky bagety – takováhle jídla může vařit jen národ, který jídlo opravdu miluje a na jeho přípravu nelituje práce, času a kvalitních surovin. Mínus proti loňsku: namísto tří usměvavých servírek letos obsluhují dva vyžraní servíři.

Od pěti sedíme na řízené degustaci pod pergolou v “naší doméně”.
Začínáme sami s paní Noellou, při šestém až osmém vzorku přijíždějí noví hosté (Francouzi) do apartmánu a přisednou, při devátém až desátem vzorku přijíždějí noví hosté (Švédi) do apartmánu a nepřisednou, při dvanáctém vzorku přijde zdejší podnájemník a přisedne a konverzuje. Když se začne holedbat, co všechno umí s motorovou pilou, a vytáhne ji, aby nám to předvedl, degustace končí :-)

Večer u stanu dopijeme první Duo Pinots a rozhodneme, kam povede první etapa cyklopuťáku: Na jihozápad!