22. 7. 2010

Sardinie 2010 - přejezd do Tancau

Balíme; po desáté platíme 216 € za 3 noci v kempu - překonán rekord :-/
Před odjezdem z Cala Gonone u "včerejšího rottissera" a kupujeme 4 lahve zdejších červených vín.

Jedeme na jih po východním pobřeží. "Panoramatická silnice" SS125 'Orientale Sarda' (=Východní sardinská) nabízí nádherné pohledy na rozlehlé údolí zdobené vinicemi a olivovými sady, kterým jsme předevčírem projízděli při cestě k soutěsce Gorropu.
Silnice stoupá až do průsmyku přes 1000 m.n.m. I když se horsky kroutí, dobře se po ní jede, je široká.
To ale neplatí v Baunei, městě položeném v úbočí hor, kde najednou ztrácím jistotu, zda jsem nějakým omylem nesjel na nějakou městskou boční uličku; podle dlažby bych soudil, že je někde u náměstí :-)
Tady je najednou problém vyhnout se i protijedoucímu osobáku.
4 km za Baunei, kdy se silnice S125 vrátí k svému běžnému stylu, odbočujeme doleva.
Při dojezdu k Santa Maria autorádio zastaví přehrávání cedéčka a přepne na zdejší rádio RADIOLIN. Přepnout ho zpátky nejde, tak autorádio vypnu.
Projíždíme Santa Maria Navaresse a hledáme kemp; ten najdeme v bezprostředně navazující obci Tancau.

Kemp je poloprázdný, hodně stíněný hustě rostoucími stromy. Leží přímo u dlouhé písčité pláže, která se táhne několik kilometrů až k trajektovému přístavu Arbatax, zátoku zdobí několik ostrovů - pěkný pohled. S ohledem na rozlohu kempu se nám zdá dost málo záchodů (ale nikdy se nestalo, že by někdo z nás čekal frontu).
Recepční i oba jeho pomocníci mluví jen italsky, ale komunikace je přesto bez problému. Vyžádá si 1 pas, oskenuje 2 stránky a jeho pomocník pak s námi jde na místo, které jsme si vybrali, přitom ukazuje, kudy nejlépe kličkovat mezi stromy. Pohoda!
Krásné koupání - řadíme ho hned za Cala Luna! Ve vodě vidíme spoustu ryb.
Kolem 4. jdeme do S.M.N. koupit zeleninu a bagety. Je pořád velké vedro.
Najdeme dvě samoobsluhy (supermercato), obě zavřené - polední pauza.
Supermeracto Sigma otvírá v 17:00 (otvírací doba 8:00-13:00 17:00-20:30), zatím čekáme na pobřeží ve stínu staré věže.
Sigma je dobře zásobený obchod, pěkná zelenina. V regálech s vínem v šoku zjišťuju, že stejnou značku+ročník vín, které jsem ráno koupil u rottissera v Cala Gonone tu prodávají o 2-3 € levněji :-O
Končím s podporou drobných prodejců! :-)